Thursday, March 3, 2016

97.ඇගයීමක්...

                                                                       ~~~ඇගයීම ~~~


මට හදිස්සියේම හිතට ආව දෙයක් සටහන් අතරට එක් කරන්නට සිතුණා...දැන්...
ඇගයීම.....ඒ වචනය..විවිධ අර්ථ එක්ක සටහන් වුණත් මෙහිදී මම ලියන්නේ පුද්ගලයෙක් ඇගයීම ගැන....
මට කෙනෙක්ව ඇගයීමේ මුල්ම පාඩම කියාදුන්නෙ මගෙ තාත්තා....
මගේ තාත්තා කියන්නේ..නිරන්තරයෙන් නිහතමානී හිනාවක් මුව රැඳෙන කෙනෙක්..අදටත්...මම ඕනම දෙයකදි හිනාවෙන් ඉවසන හුරුව පුරුදු වුණේ තාත්තාගෙන් වෙන්න ඇති...
තාත්තා කියපු පලවෙනි පාඩම මේ ගැන ......කෙනෙක්ගෙන් ගරුසරු ලබන්නට නම් ...මුලින්ම ඒ කෙනාට ගරු කරන්න..
බුහුමනක් ලබන්න නම් ...ගැලපෙන අන්දමට සෙස්සන්ට බුහුමන් කරන්න...
කෙනෙක් අගයන්න...ඒ කෙනා ඔයාව අගයන්න පෙලඹෙන්නේ ඔයාව නිරීක්ෂණයෙන්....
මේ වචන මගේ සාහිත්‍යානුකූල වදන් වැල වුණත් මෙහි මූලාශ්‍රය තාත්තාගෙ වදන්....
මගේ තාත්තා කියූ දෙයක් තමයි...හැම මනුස්සයාම පිලිගැනීම ලබන්න කැමතියි කියන එක....being accepted වෙන්න ඕන ඒක ....තරාතිරම හා රැකියාව කුමක් වුවත් හැමකෙනාටම තමන්ට අනන්‍ය තත්වයක් තියනවා..එයට ගරු කල යුතු බව......
මගේ තාත්තා ගෙන් මම ඉගන ගත්තේ සමාජ දැනුම...අවුරුදු දහතුනක් වගේ කාලෙදි ඉඳන් තාත්තා මට ඔහුගෙ සටහන් ලියන්න දුන්නා...එතකොට තාත්තා පවුල් උපදේශක වරයෙක්....පවුල් නඩු..දික්කසාද නඩු...උසාවියට යන්නට පෙර සමථයකට පත් කරන්නට එවන්නේ පවුල් උපදේශක වරුන් වෙත....
මේ බොහෝ නඩුහබ වෙන්වීම් වල තිබුණේ....එකිනෙකාට ගරු නොකිරීම....අනවබෝධය...සහ නොතේරුම් කම...කාලයත් එක්ක ඒ සටහන් වල ඇති යම් යම් දේ මම නීති කරුණු එක්ක තාත්තාගෙන් අසා දැනගත්තා....
ඉවසීම හා අනෙකෙකු නොඇගයීම කියන දේ ප්‍රබල කරුණු බව වටහා ගන්න ඒවා සාක්ෂි වුණා...
අපි අප සතු වටිනාම ආයුධය හඳුනන්නේ නෑ....ප්‍රතිවාදියාට අසාර්ථක බව දිය හැකි හොඳම දේ උපේක්ශාව සහ සිනහවයි....සමහරක් විට අයෙක් සිතයි...ඕනවාට වඩා හැමකෙනා එක්කම සිනාවීම..නිකම් බාල්දු වීමක්ද කියල...
ඇත්තෙන්ම නැහැ.....සමච්චලයට උපහාසයට..අපහාසයට වගේම හදවතින්ම එන සොඳුරු සිනහවකට ඒවාටම ආවේණිකත්වයක් තියනවා....
අපි මුහුණු පොත සමාජ ජාලයක් ලෙස දැන් ප්‍රබලව යොදාගන්නවා ....සරලවම ගත්කල....කැමැත්ත ප්‍රකාශ කල හැකි උපාංගයන් සමග...ඒ හැමදෙයින්ම අප ලබන්නේ ඇගයීමක්.....
නමුත් ඇගයීම බරක් නොවිය යුතුයි හැමවිටම.....ඔලුව බිමට පහත්වෙන තරමටම ඇගයිම බරක් නොවිය යුතුයි......
නිහතමානී ව හිස පහත් කිරීම හා උඩඟුකමින් හිස පහත්වීම සපුරා දෙවිදියක්....

සත්තකින්ම .....මෙයට හරියන්නේ මේ රුව...අන්තර්ජාලයෙන්



No comments:

Post a Comment

පුංචි හරි අදහසක් දක්වලා යන්න